Södra älvstranden

Jag är från Göteborg, men har nästan aldrig varit vid älven och kusten. Den största delen av älven är avstängd genom stora industrier och terminaler och går inte att nå för oss vanliga döda. Bitarna längre västerut förknippar jag mest med att vara sur och hungrig efter alldeles för långa cykelturer genom hela stan. Blåsigt och kallt är det också. Visst, fint är det, men kunde vi inte tagit spårvagnen istället? Och kan inte utflyktsbullarna vara tinade och med pålägg?

Denna gången tog vi spårvagnen. Såhär glad blir man då!

(cc)Emma Lilliestam

Min äldsta vän Louise var också med. Det är jättebra att ha en extra vuxen som ser till att Sasha inte äter upp halva stranden. Titta, röra, men inte stoppa i munnen!

(cc)Emma LilliestamVi gjorde en liten missbedömning: vi klädde oss enligt vädret i östra Göteborg. I väster blåser det jättejättemycket mer, så vi frös lite allihopa. Vinden är för övrigt ännu en anledning till varför 90-tals-Emma inte gillade att åka till Klippan. Som exil-Göteborgare behöver jag dock övertyga mig själv om att jag visst är lokalpatriot. Detta genom att åka ut och kolla på Stena Line, militärbåtar och Älvsborgsbron underifrån.

(cc)Emma Lilliestam

(cc)Emma Lilliestam

Kommentera

