Konversation med en bebis

– Zzzzzzzz….- Gaaaah! Buahbuah! Nu ska vi leka!
– Godmorgon lilla Sashasushi. Vet du egentligen vad klockan är?
– Ja, det är LEKTAJM!!!!!
– Nej, den är halv sju. Detta är en ytterst dålig ovana du lagt till dig.
– LEKTAJM!!!!
– Jaha. Men det där är mamma örhänge du drar i, sluta med det! Eller nej förresten, fortsätt med det, bara du slutar hålla för min näsa på det där otrevliga sättet. Nehej. Fortsätt då. Det är ändå inte så viktigt att andas.
– Nej det här var tråkigt, jag vill stå istället.
– Ja, gör gärna det vännen. Fast använd gärna inte mitt struphuvud när du tar spjärn… nähä, never mind. Såja vännen. Använd gärna sänggaveln som ett musikinstrument, det är bra för kreativiteten.
Pingeling!
– VAD VAD DET???
– Det var min mobil.
– Vadå din mobil? Ge mej! Ge mej! Vad roligt mamma, du har gjort en hinderbana som jag kan krypa över för att få mobilen!
– Eller så har jag lagt mig här för att du inte ska äta upp den.
– Varför skulle du vilja göra nåt sånt dumt, mamma? Varför sätter du mig här i mitten av sängen? Åh, en bröstvårta! Till mej! Den ska jag genast nypa i!

DSC_9637


– Vet du vad min lilla Sashimi? Idag fyller du nio månader!
– Vad pratar du om?
– Att du varit lika länge inuti min mage som utanför.
– Jag har väl aldrig varit i nån mage. Hjälp mig gå!
– Öppen förskole-tanten kan hjälpa dej.
– Okej. Titta vad jag kan!
– Du kan stå utan stöd också, men det har du inte förstått än. Du är lite som i en tecknad film, de som springer ut för ett stup och faller först när det förstått att de inte har mark under fötterna.

DSC_9662


– Kolla alla grejerna i hyllan! Men dom står ju helt fel! Jag tror jag får hjälpa mappa att sortera lite. Det här är en bra skiva! Den ska stå bredvid Vredens druvor tycker jag. Och bredvid den här konstiga signerade julskivan.

DSC_9694

 

 

Kommentera

