Mot bättre vetande i P3

Tidigare idag hördes min ljuva stämma för andra gången i riksradion! Förra året, i november, sände vi ett program i Humorhimlen Lab, och idag var det dags igen. Ytterligare ett program kommer nästa söndag, den 3 mars klockan 16.03 i P3. Om du vill överleva jordens undergång rekommenderar jag starkt att du lyssnar då!

Mot bättre vetande i P3

Det är enormt lärorikt att höra sig själv i större sammanhang! Överlag är jag mycket nöjd med resultatet, förutom en sak. Min kollega Erik och jag har skrivit och producerat ungefär lika mycket material, möjligtvis med en liten övervikt åt mitt håll. De sketcher som Erik skrivit är det bara han som pratar i, medan de som jag producerat pratar vi båda. Det finns olika skäl till varför det blev så, men i efterhand tycker jag det hade blivit bättre med två röster i alla.

Hela  samhället genomsyras som bekant av en ojämställdhet. Om du då har en tjej och en kille som gör något kreativt tillsammans tenderar folk att tro att det är killen som är hjärnan och tjejen som hänger med. Hon kanske är en bra skådespelare, sångerska eller är snygg, men knappast en bra manusskribent, producent eller instrumentalist. Den allmänna uppfattningen kanske är att att hon inte är där på egna meriter. Jag vill verkligen inte att någon ska tro det, så av den anledningen tycker jag det är synd att vi inte valde att ha med oss båda i alla sketcher. Plus, det är mer lättlyssnat med flera röster.

Men, det kanske bara är jag som tänker för mycket nu igen.  Jag borde bara luta mig tillbaka och gratulera mig själv till ett väl utfört arbete. Och, i fredags, på en Radio AF-fest, var det nån som undrade om jag var släkt med Josefin Johansson. Jag har tydligen liknande manér som denne fantastiska radiokomiker. Jag var tvungen att svara ”nej, inte vad jag vet. Och om jag vore det, vad gjorde jag då på Radio AF?”

2 thoughts on “Mot bättre vetande i P3

  1. fat64 skriver:

    Fina tankar. Du tänker inte alls för mycket. Visdomsläsande <5 Det är alltid viktigt att belysa hur vi fungerar.

Kommentera

