Ba-wo!

Sasha tycker mycket om att prata. Mest handlar det om meningslösa haranger i stil med wa-wa-wa-wa-wa eller ba-ba. Ofta när man säger prata bebisspråk så rör Sasha på läpparna, men utan att säga något.

Idag har Sasha varit extra snäll. Det är tur det, för jag har riktig feber. I måndags och tisdags hade jag mina första dagar på Hemtjänsten (som numera heter Hemvården), och så fort jag blev ledig blev jag sjuk. Drygt. Vanligtvis får jag alla febersymptom förutom just feber, men den här gången har jag faktiskt blivit varm på utsidan, vilket är illavarslande. Det verkar tack och lov inte som att resten av familjen blivit smittad.

Mats ska på LAN och själv är jag för sjuk, så Sasha är hos sin farmor. Vi tror att Sasha upplever farmor som en till förälder. De umgås flera gånger i veckan och Sasha blir aldrig mammig eller pappig hos henne.

Så vad händer när farmor kommer in till oss? Sasha tittar länge och väl, och utbrister ”Ba-wo!”.

Det är kanske att tolka in lite väl mycket att tro att ens jättelilla bebis redan kan prata. Sasha är liksom inte ens åtta månader, så det kan mycket väl ha varit en slump. Men man får väl önsketänka!

Kommentera

