Sasha fyller sex år! Eller ett halvt, hur var det nu…

Vad är det för en dag idag? Jag vet inte, jag är en bebis och har svårt att skilja på nu och förr. Men mamma säger det är en speciell dag. Jag fyller sex år! Eller sex veckor, eller nåt sånt. Kanske var det ett halvt år. Jag blir så förvirrad, fattar inte siffror och de säger olika hela tiden. Hur som helst, jag är gamlare än vad jag var förut och det ska man tydligen fira.

Puss!

Hur firade vi det då? Jo, vi gick till det där stället där elaka tanter sticker en i benet med nålar. Det gjorde dom inte idag, utan kände på min mage och gav mig en rolig spatel av trä. Bästa fölsedagspresenten! Av mamma och pappa fick jag en haklapp. Inte bra present, jag skriker varje gång de tvingar på mig den.

Utomhusbebis

Sen gick vi hem och så fick jag gröt med plommon i. Mamma tyckte jag var superduktig som åt en hel matsked gröt! Hah! Jag är superbebisen och jag kan allt! Eller nästan. Jag kan till exempel gå från mage till rygg och så kan jag korva mig fram som en mask också. Snart kryper jag, lagom till att pappa blir ledig med mig. Han ska inte få en lugn stund på ett halvår, jag lovar!
DSC_8804

Kommentera

