Sasha har fått tyfus

Hej hej, detta är Sassa som talar. Jag har tyfus! Det är en sjukdom som gör att man först blir blå i  ansiktet och sen dör man. Vad man gör när man dör vet jag inte riktigt. Det verkar vara en tråkig lek, så jag skippar den delen. Men blå blev jag!

Sasha har tyfus!

Sasha har tyfus!

Mamma har gett mig en ny favoritleksak. Det är en blå dammvippa och den är helt fantastisk för den är mjuk, kittlig och så blåser den också. Jättefin! När mamma tittade bort gjorde jag som jag brukade med allt kul: stoppade den i munnen.

Namnam!

Namnam!

Jag tror mamma tycker det var fint. Och mormor gillar det nog också, hon tycker jag passar i blått.

Visst passar jag i blått läppstift?

Visst passar jag i blått läppstift?

Mamma fortsatte leken med att gnugga papper mot mina kinder. Varför vet jag inte riktigt. Pappret blev också blått, fast bara pyttelite. Förhoppningvis är jag såhär snygg i flera dagar!

Kommentera

