Min riksradiodebut!

Nu har jag gjort min riksradiopremiär! Första delen av dagens Humorhimlen Lab är ett hopkok av märkligheter som min och vänners hjärnor har tänkt ut. Jag är särskilt nöjd med ”Studier lönar sig inte”-sketchen, och såklart Erik Almqvists nya variant av ”Brev från kolonien”. Läs bara:

Hejsan horan, hejsan babben
Här en film från rassegrabben
Vi har kul på utekvällen
Men om media får veta blir det Skrällen

Här är roligt vill jag lova!
Vi har fått järnrör i gåva
och har lärt av vår medietränare:
Det funkar alltid att va’ ögontjänare!

Och vet ni vad de coolaste är? Redan innan programmet sändes fick vi beställning på två till program för sändning i februari-mars! Det är så himla fett! Vi har redan rätt många idéer, till exempel funderar jag på om man inte skulle kunna lösa Israel/Palestina-konflikten med inspiration av synth-eller-hårdrock-striden… vi får se om just den idén kan bli tillräckligt kul, men hur som helst lär ni få höra mer från oss inom en snar framtid!

Kommentera

