Hurra för mamma!

HEJ!

Som ni nog vet vid det här laget är jag, Sassa, en riktigt praktbebis. Jag kan inte bara blogga! Nehej, dessutom har jag lärt mig hur man gör när man tar tag i saker med båda händerna. Helst ska man stoppa sakerna i munnen också. Tårna är jättegoda att äta på, det är mitt tips för dagen.

Men idag ska det för en gångs skull inte handla om mig, utan om min fina mamma. Vi firade hennes födelsedag igår, fastän hon inte ens fyllde år. Jag har inte riktigt fattat hur det hänger ihop, men födelsedagar är ju alltid kul! Mormor och morfar och farmor och farfar och pappa och mamma var där och åt nåt som heter pitsa.

Sen åt dom nåt som heter tåta. Mamma blev lite ledsen att ingen hade tänkt på att köpa ljus till tåtan, så hon fick bara ett ljus. Mormor tyckte det såg snuskigt ut, men mamma och jag tyckte bara det var festligt. Tåtan har hallon, banan och en smaksatt grädde som vi hittat på mammas nya favoritblogg som heter Johannas tåtor. Mammas tåta blev nästan lika fin som Johannas proffståtor. Eller, ja, kanske inte riktigt, men det viktiga är ju hur den smakar! Hur det smakade vet jag visserligen inte heller så bra, för jag är en bebis, men jo, det tror jag ändå.

 

 

 

Kommentera

