Föräldra-”ledighet”

Sasha är född vid perfekt tid på året. Alla far- och morföräldrar har varit lediga och varken jag eller Mats har haft någonting som vi absolut måste göra. Alltså har vi tagit föräldrapenning tillsammans så mycket vi kunnat. Sedan juli är Mats officiellt ledig medan jag varit… tja, ingenting. Inte arbetslös, inte föräldraledig eller på sommarlov.

Nu börjar terminen, så från och med idag är det jag som tar över ”ledigheten”. Även med en så välartad unge som Sasha är det ändå väldigt väldigt mycket jobb att vara jourhavande 24/7, men jag hoppas ändå hinna med ett gäng egna projekt. Det här med att hitta social samvaro är enormt viktigt när man inte har någon arbetsplats. Sasha och jag kommer nog flänga runt mycket, på allt från babyrytmik, babysim och föräldragrupper till humorproduktion i AF-borgen. Jag och två vänner kommer sända ett humorprogram med mycket förproducerat material varannan vecka på Radio AF. Det kommer alltså bli mycket studiohäng för oss, men praktiskt nog är det väldigt lite av allt radioproduktionsarbete som kräver att man har tyst runt omkring sig. Sasha kan alltså ligga bredvid mig och jollra på medan mamma klipper ljud.

Jag är helt enkelt väldigt pepp på min ”ledighet”. Det kommer bli en händelserik höst!

Kommentera

