Sasha talar ut igen

Tjena snygging! Här är jag, Sassa. Jag tänkte gästblogga nu igen, för det blev en sådan succé förra gången.

Idag är jag jättemycket gamlare än jag någonsin varit, nämligen 72 jordsnurr. På bilden kan ni se mig i  min nya snygga rymdraketsbody som mamma gett mig för att hon vill att jag ska bli ast… astornåm när jag blir stor. Till höger i bild är mammas matautomater klädda i ett ännu helt kräksfritt linne. Men antagligen rättade jag till det ganska snart efter att bilden tagits,  att spy i urringningar är nämligen en av mina största hobbies. Bilden är förresten tagen av mammas äldsta kompis Lollo. De har varit kompisar sen dagis. Själv är jag nästan säker på var jag vill börja på dagis. Hoppas jag får livslånga kompisar där, precis som mamma!

Här sitter jag och pappa och tittar på e-sport. Lägg märke till likheten i våra frisyrer! Jag ger honom tips på hur han ska levla. Det är inte så svårt! Jag levlar hela tiden, man är väl ingen nyfödd n00b heller? Jag pwnar alla andra 72-dygnsbebisar lätt! Jag är duktig på att sprattla och har lagt märke till mina egna fötter. Dessutom kan jag uttala konsonanten ”j”. Pappa och morfar tror jag kan säga ”k” också, men mamma tror att jag bara harklar mig.

Morsan har fått låna ett elpiano av en kompis. Görkul! Jag brukar ligga och lyssna på mamma när hon sjunger och spelar. Hon är så tråkig så jag somnar. Själv är jag en mycket bättre musiker. Jag kan sjunga ashögt, om än inte så kontrollerat. Dessutom spelar jag väldigt bra luftgitarr i sömnen. Titta bara på inlevelsen!

Det är tydligen jättegulligt att sova med nappen på sniskan, så det gör jag ibland när mamma och pappa är lite nere, så de blir glada igen. För några dagar sedan t.ex, när någon som hette Försäkringskassan var dumma mot mamma. Det var tydligen något om att vi inte får några pengar. Jag förstår ingenting. Om pengarna är slut är det väl bara att hämta nya i pengaautomaten?  Det ska jag tipsa päronen om, så blir de glada igen.

2 thoughts on “Sasha talar ut igen

  1. Karin L skriver:

    hihi, goaste Emman🙂

  2. Isabelle skriver:

    Haha! Det kom ett kort till redaktionen som fick mig att gå in och kolla din blogg igen. Stort grattis till er alla tre! Sasha verkar vara en skön typ🙂

    //Isabelle på City Malmö

Kommentera

