Alla dessa valmöjligheter

I dagarna bär det av mot min hemstad, Göteborg. Jag kan bara inte bestämma mig för vilken dag som blir bäst att åka upp. På lördag spelar världens kanske bästa live-band, Kraftwerk på Way out West. Jag skulle kunna lägga Sashas första barnbidrag på att gå på en entimmesspelning, fast det känns inte riktigt rätt. Som att sno godis från ett barn (även om barnet i fråga inte vet vad godis är).

Alternativen blir då att antingen åka till Slottsskogen och lyssna utanför, eller stanna kvar i Lund på lördagen och gå och se stå-uppkomik på Vivafestival. Stora delar av Tankesmedjan, samt min Radio AF-kollega Ludde Samuelsson uppträder, och det låter sjukt bra. Antagligen bättre än att lyssna på en konsert som jag ändå knappast får se, men som sagt, jag kan inte bestämma mig.

Jag kallar det för vegetariansyndromet. I sju år har det nästan alltid funnits bara ett matalternativ på alla restauranger, så det har jag tagit och varit glad med det. Ibland kommer man dock till vegetariska restauranger eller bra Thai-takeaways, och har plötsligt jättejättemånga val. Vad  man än väljer blir det bra, men vilket är bäst? Vad man än väljer har man missat något annat som man absolut ville uppleva.

Kommentera

