Hej! Det är jag som är Sasha.

Jag heter alltså Sassa och är åtta vecksnurr gammal. Jag har två mellannamn och två efternamn också, men jag har inte lärt mig att stava till dem än. Fast mina föräldrar kallar mig för älskling, eller pussgurka, eller Gnällo Gluff-Gluff af Krumbuktu. Det blir en himla massa namn och är väldigt förvirrande.

Jag har många hobbies. Det bästa jag vet är att ligga naken och sprattla med  benen medan mormor och morfar trycker mig på näsan och säger ”tut!”. Andra favoriter är att skrika och kräkas rakt ner i blöjan på mig själv. Att bajsa ner hela mig är också en riktig höjdare. Efteråt får jag nämligen alltid bada, och då blir jag alldeles hänförd. Det är ett så bra tillfälle att få tänka på. Tills jag ska upp igen förstås, då  blir det kallt och tråkigt.

Visste du förresten att man kan käka i badet? Det är super. Jag är inte så jättebra på att amma, ibland blir jag helt hysterisk och kan skrika med munnen full av mat. Mamma och pappa fattar inte hur det går till. Om jag får mysa, bada och äta på samma gång skriker jag inte längre.

Jag är jättestark! Precis som Pippi Långstrump och Starke Adolf, trots att jag varken äter spenat eller är föräldralös. Jag kan lyfta huvudet alldeles alldeles själv. Min mamma brukar träna mig på att stå på hennes mage. På bilden är det dock moster som håller i mig. Egentligen klarar jag av det helt själv, men de vuxna tror att de  behöver hälpa till. Om det gör dem glada kan jag låta dem fortsätta tro det!

När jag är ledsen skriker jag, men då finns det några  knep för att göra mig till mitt vanliga glada jag igen. Flygande mobiler är kul.

Barnvagn är också kul, men bäst är ändå bärsjal. Det är så mysigt att jag somnar som en stock direkt. Enligt mamma är det också världens conversation starter, vad nu det betyder. Jag är inte så bra på utländska än.

Tjoflöjt, det var allt för denna gången. Om du vill bli min brevkompis är min adress Huff Plöff Allah-gah khih, c/o mammaopappa, Lund. Ålder spelar ingen roll, foto är ett plus.

Tack till mamma som har tagit alla bilderna (förutom den som pappa tagit) och som översatt allt jag sagt. Och så vill jag tacka alla mina fans för allt stöd!

Kommentera

