Bebis utan asylskäl

Jag läser en hel del serier från det coola förlaget Galago nu för tiden. Naivistiska tecknare som Liv Strömquist, Mats Jonsson och Sara Hansson är sjukt inspirerande. så om de kan berätta fantastiska historier med barnsliga teckningar kan väl jag också släppa på pretentionerna? Voilá, här är mitt livs första alster som serietecknare!

Själva tanken med det här är att släppa lite på pretentionerna. Jag är nöjd, men en röst i mig säger att man inte kan publicera blyertsskisser fotade med mobilkamera i dåligt ljus. Men det går visst! Jag gjorde det precis. In your face, pretentioner!

Kommentera

