Grodan

Min mage har blivit en spännande plats. I böckerna står det att bebisen nu rör på sig avsevärt mindre än tidigare, men det upplever inte jag. Varenda rörelse hen gör märks nämligen oerhört tydligt. Bebisen ligger med huvudet neråt och med ett ben ut i vardera sidan. Numera heter hen alltså Grodan, eftersom den verkar  tycka det är trevligt och bekvämt att ligga som en groda med huvudet neråt. Jag är skeptisk, men ändå väldigt imponerad av dess akrobatik-skillz som alltså redan innan födseln är vida bättre än vad vi föräldrar någonsin kommer lyckas med. Kanske vore cirkusskola något?

Det är förresten intressant att föreställa sig vart de gamla delarna i min kropp tagit  vägen. Tarmarna ligger inklämda längs med ryggen och resten av organen ligger där de ska innanför revbenen (hoppas inte levern blir allt för förnärmad när den blir sparkad på!). De raka bukmusklerna har lagt sig lite spännande. Man kan känna med fingrarna exakt var glipan i mitten början och var den slutar. allra längst upp i mitten av magen är det som ett stort hål: där finns ingenting alls. På sidorna tror jag inte det ligger särskilt mycket muskler heller, för när Grodan sträcker ut benet ditåt kan man väldigt tydligt kittla henom under foten. Ibland gör det ont när hen sträcker på sig, det känns som att bli nyps inifrån. Det lär ju bara bli värre ju längre tiden går…

Jag har gått upp nästan tjugo kilo och innan det här är över kommer jag ha passerat 100-kilosstrecket. Aldrig senare kommer jag väl känna mig såpass tillfreds med mitt utseende och ändå väga så mycket! Det största problemet med vikten är rent logistiskt: jag är helt enkelt lite väl tung för mig själv. Självaste Grodan kommer bli runt ett kilo större innan det är dags. Jag har väldigt svårt att se framför mig hur sjutton det ska gå till…

One thought on “Grodan

  1. […] hon att bebisen låg som en groda, och i och med det bytte hen arbetsnamn från Neelix till Grodan. Nu har Grodan flyttat på sig igen och sitter helt fixerad med huvudet åt höger. Det är bra! […]

Kommentera

