Min alldeles egna rullstol

Blocket är en fullkomligt ovärderlig hemsida för oss. En bebis och en ny lägenhet behöver faktiskt en hel del saker.

En datorstol är en sådan bra grej. Varken jag eller Mats hade plats/behov i våra korridorsrum, men en ergonomisk stol är bra att ha för en uttröttad rygg som min. Så vi lyckades hitta en sparsamt sliten stol som såldes av en person i huset mittemot för en billig penning. Tack Blocket!

Den största fördelen? Nästa gång foglossningen gör det omöjligt för mig att använda höfterna är det bara att ta bort mattorna i vardagsrummet. Voila! Kontorsstolen fungerar nu som min alldeles egna rullstol som kan bespara mig minst hälften av alla steg där hemma. Och det är verkligen guld värt att kunna ta sig till toaletten utan att dö av smärta på vägen.

2 thoughts on “Min alldeles egna rullstol

  1. Emelie skriver:

    Har läst din blogg ett tag nu sen jag läste din artikel på Newsmill och tyckte att det var dags att lämna en hälsning här. Känner igen mig i en hel del av det du skriver. Fick barn förra året, som student, utan sgi, och jag hade också en hel del gravidkrämpor. Bland annat en fruktansvärd foglossning.

    Ville mest önska dig stort lycka till med allt, och att din foglossning och övriga gravidkrämpor inte blir värre, eller fler!

Kommentera

