Bebisbox nummer 2

Nu har jag fått tag på min andra bebis(-tillbehörs-)box, från Apoteksgruppen. Den förra jag fick har jag redan skrivit om här. Som jag skrivit tidigare var det lite lurigt att få ut den eftersom det inte finns så många apotek av det märket i min närhet. Men i Göteborg finns det, så nu när jag hälsar på föräldrarna har jag fått ut den.

Så vad är det för innehåll? Jag hade för mig att jag läst någonstans om ett värde på 500 spänn. Nu hittar jag inte den uppgiften igen, och tur är väl det, för det skulle inte stämma. Men jag minns kanske fel. I jämförelse är den här boxen mycket mindre reklamig, vilket är trevligt. Alltså, den innehåller varuprover men inga kataloger eller fantastiska, omistliga erbjudanden.

Minst användbart för mig torde vara ett varuprov på omega 3-tillskott. De innehåller fisk, och sånt äter inte jag. Men det är ju kul att kunna ge bort fyra omega 3-tabletter till någon, hojta till om du vill ha!

Sen är det några varuprover på oparfymerad bebishudvård med, och sånt är alltid uppskattat. Märkligt nog har de dock skickat med dubletter av tre produkter, istället för att skicka med alla som man kanske förväntat sig. De har skickat med en badleksak också, men det står inte på huruvida den är giftfri eller ej, så vi får se hur vi gör med den…

Första numret av tidskriften Pappa Magazine (som inte har någon hemsida) ingår också i paketet. Det första jag lägger märke till med den tidningen är att det inte är något barn på framsidan. Har det någonsin utkommit ett nummer av motsvarigheten Mama där det inte förekommit ett barn eller åtminstone en mage? Det är svårt att kolla exakt då de inte säljer sina gamla nummer på hemsidan, men en snabb bildgoogling visar 100% omslag med barn.

Den kanske intressantaste prylen som är med är två nappar från ett märke som man vanligtvis förknippar med elektronik. De lyser i mörkret, och som vi alla vet är allt självlysande häftigt.

Kommentera

