Skånetrafiken gör det igen!

Det finns verkligen få företeelser som kan uppröra mig lika mycket som kollektivtrafik. Det nya biljettsystemet i Göteborg var en utmärkt anledning att flytta därifrån… Tyvärr hamnade jag ur askan i elden, för det enda som är dummare än ett skitdyrt system som lagrar mina data är ett skitdyrt system som lagrar mina data och där man ändå måste ha papperskvittot med sig.
Denna morgon är det andra gången på en vecka som Skånetrafiken har förstört mitt rosiga morgonhumör . Eller, Lunds station var ett kaos igår, men det är inte tågets fel att någon i Arlöv ville använda  det som självmordsmetod. Nej, dagens problem är Reseplaneraren på Skånetrafikens hemsida.
I söndags skulle jag till mitt inte så roliga jobb, och för att spara på höfterna har jag köpt pendelkort. Halvvägs dit förstod jag till slut att anslutningsbussen som jag skulle ta inte alls gick på söndagar. Därmed är Skånetrafiken inte bara skuld till förlorad arbetsinkomst, utan också till att ge mig en jävligt dålig dag.
Nåväl. Teknik kan strula. En gång är ingen gång. Men när samma sak händer denna helg blir jag förbannad! Hur svårt kan det vara att ha en reseplanerare som visar helgens tidtabell på helgen? Nu blev jag bara tio minuter sen, men om inte Skånetrafiken förstår att deras tjänster är livsnödvändiga för hela regionen, är det ett stort problem. I dag, när ingen har en analog tidtabell, är Reseplaneraren en enormt viktig funktion, och den måste fungera perfekt hela tiden. Punkt.

Kommentera

