3280 gram och 51 cm, om någon bryr sig

Jag är rätt uppiggad över att mitt Facebook-flöde innehåller så enormt lite kunganyheter. Det var bara en person som hade kommenterat att Victoria fött. Så jag gick in på Aftonblaskan och såg presskonferensen, och Playrapport där de hade struntat i nyheten helt.

Väldigt tyst om bebisen alltså. Men ointresse-priset fick ändå Mats:

Jag: Mats, det har kommit en kungabebis!
Mats: Var då?
Jag: eh… vet du inte det?
Mats: Vadå, i Sverige?
Jag: Ja.
Mats: Vem har fått en bebis? Kungen?
Jag: …
Mats: Drottningen? Kronprinsessan?
Jag: gissa…
Mats: Men jag vet inte. Jag har väl viktigare saker för mig än att läsa tidningar…

Nog för att kungahuset har blivit mer progressivt, men det ska till innan de låter Kungen föda barn. Och visst, Drottningen är ju lyft, men jag undrar vilken operation som skulle göra en 70-årig kvinna fertil.

Kommentera

