Gullegullpjosk

När man är fattig måste man också vara rationell. I dagens samhälle uppmuntras vi hela tiden till att köpa saker för att vi vill ha dem, inte för att vi behöver dem. Inte nog med att en sådan köphysteri är dålig för planeten och för kommande generationer, det är också någonting som man som fattig inte har råd med.

Men. Ibland faller man själv till föga och köper fullkomligt onödiga saker. Som denna.

Det var slut-slutrea på H&M, och som den syndiga miljömänniska jag är sneakade jag in på deras barnavdelning. Och visst, den var väldigt billig, 30 spänn. Och det är ju bra med framförhållning, för någon gång blir det jul. Men. Dräkten är i strl 56. Neelix kommer växa ur den här någon gång i augusti. Visserligen är många konventioner kring vad folk ”ska” och inte ”ska” ha på sig rätt fåniga, men liksom… äh jag vet inte.

Om inte annat blir det roliga julkort. Och jag intalar mig att man kan klippa av ärmarna och sen funkar den för en halvmånadersbebis i december också.

One thought on “Gullegullpjosk

  1. […] förra inlägget om det något känslostyrda inköpet av kläder, skulle ni läsare säga att kläderna är […]

Kommentera

