Radioskugga

Nu drar jag med päronen upp till Värmland för att åka längskidor en vecka. Det blir kul! Vi får se om Neelix tycker det också, men jag har kört mycket stakmaskin på gymmmet och han har aldrig reagerat på det.

Det var tänkt att jag skulle åka TjejVasan för första gången om två veckor. Min syster, bror och mor har redan kört alla upptänkliga varianter av Vasaloppet, och jag skulle äntligen ha tid med det. Men, även om jag just nu är rätt pigg har jag ändå förlorat väldigt mycket flås, och har fått skära ner antalet träningspass i veckan från max 5 till max 3. Inför ett tre mil långt lopp borde man ju trappa upp, men det går inte. I november-december hade jag aldrig trott att jag skulle må så här bra. Då blev jag illamående bara av att gå.

Hur som helst, det återstår att se hur mycket jag kan köra nu. Tio mil på sju dagar är ett ambitiöst mål, men vad jag siktar på.

Stugan vi bor i har inget internet, ja knappt ens telefonnät. För det mesta har vi norsk täckning, trots att vi är nästan en mil från Norge. Men det är skönt att vara borta från civilisationen ett tag också🙂.

So long!

Kommentera

