Arbetande

Från att förra veckan ha varit helt arbetslös har jag helt plötsligt fått två jobb, med potential på heltid tillsammans. Man kan säga att en väldigt stor sten  har fallit från mina axlar, och även om det handlar om lågavlönade ungdomsjobb är det tveklöst bättre än innan. Jobben snurrar mycket i huvudet på mig, men jag vill av naturliga skäl inte blogga så mycket om dem. Bara detta: det är förvånande hur långt man kommer med en påtvingad, professionellt positiv inställning till världen. Även om jag vet med mig att jag inte skulle vilja prata med mitt professionella Jag, är folk nästan bara positivt inställda.

Till slut en snabb reflektion: det här med fack som välkomnar och jobbar för ungas sak. Det skulle verkligen, verkligen behövas.

Kommentera

