Regeringens masterplan

Som ni kanske minns skrev jag en debattartikel på Newsmill om att socialförsäkringarnas konstruktion uppmanar alla i min situation att göra abort. Det kom många intressanta och fler ”spännande” (läs: ”idiot-”) kommentarer till den. Den allra bästa är tveklöst:

Du skapar härmed ytterliggare ett vilset barn med kluven identitet som sen ”råkar” bli HBT, vänsteraktivist, trädkramare, genuspedagog eller piercad gothare.

Detta eftersom att jag inte hade skrivit om Mats i var och varannan mening, och kommentatorn därmed utgick från att jag självklart var ensamstående. Mitt svar på kommentaren var att om mitt barn blev något av ovanstående är det inte för att det till följd av brist på manlig förälder, utan för att vi aktivt uppmuntrar alla sådana tendenser hos ungen.

Vidare skrev dock kommentatorn:

Underätta mannen du fick barnet med och låt han vara delaktig i barnets uppväxt, primärt som en försörjare och uppfostrare, ej likt en kärleksfull ammande mamma till hemmafru som är trenden i dag.

Förutom det absurda i att kommentatorn tror att jag först berättar för hela internet om min graviditet och först därefter berättar för pappan, uttrycker han alltså återigen att dagens könsroller är skadliga för barnen. Och det är han inte ensam om att tycka.Professor Annika Dahlström skapade ju en hel del rabalder när hon började berätta för alla att män och kvinnor är av naturen väsenskilda. Det är visserligen en intressant självmotsägelse att en kvinnlig professor säger att kvinnor genetiskt sett inte är lämpade som professorer, men framför allt fick hon uppmärksamhet för att män inte är lämpade att ta hand om barn,

Så tack alla kloka människor. Nu vet jag att om mitt barn får kolik och håller mig vaken fyra dygn i sträck, ska jag ändå hålla ut. För det är bättre för barn att ha en enda förälder på förtvivlans rand, än att det från början lär sig att ty sig till alla älskande föräldrar och far- och morföräldrar.

Hur som helst kommer väl Annika Dahlström ändå få som hon vill när det gäller mig. Så länge arbetsmarknaden för akademiker ser ut som den gör kommer barnets far ändå inte kunna vara föräldraledig. Är det kanske det som är regeringens masterplan? Att bota alla barn från homosexualitet genom att tvinga deras mammor att antingen vara konstant hemma eller slita hund i låglönejobb?

Kommentera

