IKEA

Nu börjar äntligen lägenheten likna ett hem. I princip alla Mats saker är inflyttade, även om jag inte har varit särskilt mycket till hjälp med det. Det är verkligen inte kul att veta att ryggen inte pallar, men det är bara att gilla läget. Istället har jag stökat ner här hemma. Mats har gett mig tillåtelse att hitta på roliga saker med hans mindre tjusiga möbler, så vita 90-talsmöbler har nu blivit röda och svarta. Mer kommer! Men jag måste vara försiktig, för igår fick jag manikyr (!) av en vän. Hon har gjort dem snyggt svartlila med en glitterrand, så nu har jag tio miniatyrer av anarkafeministflaggan på fingrarna. Och det vill man ju inte förstöra med hobbyfärg!

Vi har köpt en bäddsoffa av en tjej tre längor bort som ska flytta. Och så har vi åkt en sväng till IKEA, köpt lampor och förvaring. IKEA har verkligen gjort allt för att få folk att tänka positivt om dem. Tänk bara: alla vi som har lekt i deras enorma bollhav förknippar per definition varuhuset med något fantastiskt. De vet om att folk blir trötta av att köpa möbler, så det finns jättebillig mat både halvvägs och efter kassan. Så även fast man blir trött och grinig i mitten, är det ändå bollhavet och femkronorsglassen man minns.

Kommentera

