Jobb!

Gissa vem som fått svar från en arbetsgivare? Jag! Det tog bara tre månader av aktivt jobbsökande för att en (1) person skulle ringa tillbaka.Och oavsett sarkasmerna nedan är jag faktiskt tacksam.

Och det här jobbet är faktiskt ett av de jag helst ville ha. Det har grundlön, ligger i rätt stad och jag får använda mig av många av de kompetenser jag har. Visserligen tillhör tjafs som ”rätt till heltid, möjlighet till deltid” en annat universum. Visserligen ger jobbet inte rätt till högre sjukpenning än vad jag redan har (tror jag). Visserligen kan de säga upp vem som helst över natten. Och bruttolönen kommer att landa runt 4 000 i månaden. Men å andra sidan gör det att jag inte måste nagga allt för mycket på mitt kapital. Det är ett kvällsjobb, vilket innebär att jag har rätt att jobba även som föräldraledig. Och det ger den så viktiga ”arbetslivserfarenheten”.

Så jag är glad. Imorgon är det intromöte, och så vitt jag förstått det är jag i princip klar för jobbet. Det ser ljust ut för första gången på månader. Och om bara några timmar får vi tillgång till vår nya fina lägenhet.

I fyra dagar har jag levt i ett sorts limbo, ”mellan bostäder”. Alla mina grejer har varit i Mats lilla korridorrum, men jag har ändå fått använda hans saker eftersom jag inte har en aning om var mina grejer är… nu är det snart över. Och om flytten inte tar för lång tid ska vi bada bubbelbad i kväll i vårt fina badkar😀

Kommentera

