Vecka 21

Nu börjar vecka 21, vilket betyder att Neelix nu väger ungefär 350 gram och kan höra. Redan nu börjar alltså indoktrineringen. Lämplig fostermusik skulle kunna vara Kristina från Duvemåla och VNV Nation.

Förra veckan började hen sparkas. Sen dess rör sig bebisen varje dag och sparkas varannan. Det kanske bara är inbillning, men det känns som att foten numera är avsevärt större än för bara några dagar sedan. Ett sparkande foster är en enormt gullig sak, och jag piper av överraskning varje gång det händer. Ja, jag är rätt fånig av mig.

Idag blir för övrigt första gången som jag träffar andra blivande morsor. Det är dags för gravidyoga! Sannolikheten att jag är yngst är stor, men inte extrem skulle jag gissa. Yogan är nämligen på universitets gym, och där är de flesta ganska unga. Men vem vet, alla kanske är över 35 ändå… hur som helst ska det bli kul, både att göra yoga igen och att kanske bekanta sig med någon annan tjockis!

One thought on “Vecka 21

  1. Maria skriver:

    Kristina från Duvemåla är nog den bästa fostermusiken. Lätt.
    /Maria (som kommer sakna sin Kristina-kumpan på körinternatet i helgen..)

Kommentera

