Neelix’ första kläder

I helgen var jag hos vänner på spelkväll, och fick en jättefin present. Detta är faktiskt Neelix första klädesplagg! I torsdags var jag frestad att köpa några söta bodies på Erikshjälpen, men bestämde att det är dumt att köpa grejer precis innan man flyttar. Plus, fyra-fem månaders framförhållning är väl långt…

Denna bedårande t-tröja är extremt liten. Jag har ju inga bäbisar i närheten att jämföra med. Men eftersom det är bäbisstorlek M lär väl barnet kunna gå innan hen inte simmar i den här. Antagligen är alltså den pyttelilla tröjan egentligen snarare en långärmad klänning. Men kan barn verkligen vara så små?

Jag funderar på om min vän kanske har haft någon sådan här tanke med presenten:

Kommentera

