Mina barn ska bli konståkare!

Jag och Mats kommer givetvis göra allt för att våra barn ska få välja så fritt som möjligt. Men vissa saker går inte att komma ifrån. Sannolikheten för att Neelix ska bli ett musikaliskt, skrivande och tekniskt sinnat barn med läshuvud är väldigt stor. Inte för att vi värderar just dessa egenskaper högst, utan helt enkelt för att barn tenderar att följa sina föräldrar i spåren.

En sak som jag tycker är lite synd är att mina föräldrar inte satte mig i någon dans- eller gymnastikskola när jag var liten. Om de hade gjort det hade jag haft så mycket gratis nu: framför allt vighet som inte går att öva upp i vuxen ålder.

Mina barn kommer om möjligt gå i konståkningsskola (särskilt pojkbarn). Det finns ingen annan så ädel sport som denna. Man behöver enorm styrka, extrem kondition, maximal vighet, och dessutom konstnärlighet, det är bra grejer det! En dag kanske de också kommer att se upp till Victoria Helgesson, som blev femma i EM igår, och Eugeni Plushenko, den ständige världsmästaren, lika mycket som jag. Titta bara på Helgesson här! Jag kan då inte mer om konståkning än vad jag lärt mig av SVT:s kommentatorer, men här är en fantastisk åkare om jag någonsin sett en.

Kommentera

