Kommentarsvar, del 2

 

Det har varit både spännande, tråkigt och ett uppvaknande att läsa kommentarerna på Newsmill. Spännande eftersom så många har känt behov av att dela med sig av sina åsikter, och det på en jämförelsevis värdig nivå. Ett uppvaknande eftersom jag aldrig umgås med ”verklighetens folk” och inte på många år har hört sådana människor i verkligheten. Tänk att de faktiskt existerar!  Själv umgås jag ju bara med högutbildade/”alternativa” storstadsmänniskor, och där förekommer aldrig ”på den gamla goda tiden när män var män etc. etc.”-argumenten.

Det är dock tråkigt att så få bryr sig om att kommentera det jag faktiskt skriver om. Artikeln handlar om en grym felprioritering i de offentliga finanserna, och hur de påverkar en individ, mig. Kommentarerna handlar nästan bara om mig. ”Skyll dig själv”, ””du” visste konsekvenserna när ”du” hade sex” (för jag gjorde nämligen barn ensam?), ”du är modig, heja dig!” eller ”singelkvinnor som du skapar homosexuella barn”.

Negativa kommentarer av det här slaget rör mig inte i ryggen. Faktiskt. I alla fall inte än. Om jag skulle bry mig om vad ”verklighetens folk” tycker skulle jag aldrig kommit ur högstadiet levande. Jag har fått för mycket pepp av folk jag bryr mig om och beundrar för att bry mig. Och, negativa personliga kommentarer från folk som inte känner mig? Skulle det på allvar kännas jobbigt?

 

One thought on “Kommentarsvar, del 2

  1. Matilda skriver:

    ”Singelkvinnor som du skapar homosexuella barn”? Love it! =D

Kommentera

