Newsmillkommentarer, del 1

Det är så spännande att följa uppdateringar på Newsmill och Twitter ikväll att jag inte vill gå och lägga mig🙂 Här är några guldkorn, med svar, ur Newsmills kommentarsfält: (min fetning i citaten)

”Johan Bertilsson” förfasas över att jag inte verkar bekymra mig över det faktum att det inte finns någon pappa till mitt barn:

Du skapar härmed ytterliggare ett vilset barn med kluven identitet som sen ”råkar” bli HBT, vänsteraktivist, trädkramare, genuspedagog eller piercad gothare. Underätta mannen du fick barnet med och låt han vara delaktig i barnets uppväxt, primärt som en försörjare och uppfostrare, ej likt en kärleksfull ammande mamma till hemmafru som är trenden i dag.

Tänka sig, jag har två föräldrar och blev ändå HBT(q), trädkramare, genuspedagog och piercad gothare (om du tittar noga på bilden längst upp i artikeln ser du t.ex min tiomillimeterstöjning i örat). Min civilstatus angår egentligen inte dig, men jag kan intyga att jag och min pojkvän (blivande sambo) kommer göra allt som står i vår makt för att vårt barn också ska bli allt ovanstående.

”Fredriks” går, som väntat, på spåret att jag är oansvarig och inte fattar vad en kondom är.

Det är tråkigt att höra om din ekonomiska situation, men det låter som om du har haft alla möjligheter i världen att skydda dig från en graviditet i första läget och i efterhand så har du haft alla möjligheter att göra en abort. Du måste inse att du är vuxen och att ditt handlande får konsekvenser. Du har betett dig oansvarsfullt och försätter ditt barn i en besvärlig situation. Detta är givetvis olyckligt, men långt ifrån samhällets problem.

Ja, jag inser att mitt handlande får konsekvenser. Det var därför det var så svårt att veta vad jag skulle göra när jag, trots användande av ett nittionio komma nånting procent säkert preventivmedel, och ändå blev gravid.

”Karl Pedal” frågar:

Ska du inte lägga till att samhället också på något sätt kränker dig? Det tillhör liksom dagens unga att kläcka ur sig.

Jo, det kommer i uppföljaren.

”Karl Davidsson” kommer med dagens humor, som jag gissar är riktigt begåvad satir:

Min lilasyster är ensamstående mamma i din ålder och hon klarar ekonomin men inte utan uppoffringar. Kan tipsa om vad som fungerar för henne:
– flyttat hem till våra föräldrar (städar så får hon bo gratis)
– kost till 90% av storkok med försvarlig del rotfrukter. Gröt utan sylt till frukost.
– alla inköp via blocket och tradera
hon är också journalist i grunden, men nu läser hon en 1/4 fart kurs vid Luleå tekniska universitet. Hon satsar på att bli bergstekniker och jobb hos LKAB efter föräldraledigheten. Förutsättningarna är jättebra, de kvoterar in unga tjejer där.

Ja, vad bra! Efter 270 högskolepoäng, lev på nåder hos mamma och pappa ett tag, flytta sen till Kiruna. Eftersom jag tydligen är ensamstående kan jag ju alltid fånga en riktig karl med bara lite snusläpp. Det skulle ju motverka mitt barns oönskade HBT-tendenser!

Fortsättning följer…

2 thoughts on “Newsmillkommentarer, del 1

  1. Rasmus Karlsson skriver:

    Du har ju missat Newsmill-favoriten Bo T som tror att arbetslöshet beror på för många människor och på den där massinvandringen… Lycka till med föräldrarskapet!

  2. åka skriver:

    Uff, jag fattar inte hur du ids bry dig… Det finns alltid folk som inte fattar vad man försöker säga, eller som bara tänker på helt andra saker i samband med vad man skriver. (Och såna som bara har fel, förstås.)

    Det är ju bra att det roar dig, åtminstone.

Kommentera

