Sifferexercis

I och med ultraljudet har mitt beräknade förlossningsdatum blivit bakåtflyttat. Istället för 14 juni är det nu 11 juni som gäller. Jag hoppas på den 12:e, det vore kul med födelsedatumet 12-6-12. Eller 12-6-9, eller 12-6-6, 12-6-3.

Min mamma tror på 12-6-24. Hon är nämligen född 25/6 och Mats 23/6. Om man räknar in min kusins man, som är född 27/6, kunde 21/6 också vara acceptabelt för att skapa en familjeserie. Men jag har då rakt ingen lust att vara kolossal, inte kunna sova eller röra på mig så länge.

Det är förresten oerhört praktiskt att bebisen kommer följa terminerna så bra. Mats kan troligen ta alla sina poäng, och vi får en trevlig sommar tillsammans innan någon måste iväg för att tjäna brödfödan. Själv är jag född i oktober, och det var nog inte mycket slumrande i sommarskuggan när jag var nyfödd…

Kommentera

